ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ!

ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Η Μεγαλύτερη Ενεργειακή Επανάσταση του 21ου Αιώνα Βρίσκεται Προ των Πυλών

U.S. Dept. Of Transportation Displays Fleet Of Hydrogen Cars

JERSEY CITY, NJ – AUGUST 13: An ad for hydrogen powered cars is displayed during a Hydrogen Ride and Drive event at the Liberty Science Center August 13, 2008 in Jersey City, New Jersey.The morning event is part of a national road tour of hydrogen powered cars and the unveiling of a fleet of new hydrogen vehicles organized by the U.S. Department of Transportation and Dept. of Energy. Automakers participating in the project include BMW, Daimler, GM, Honda, Hyundai and Toyota. The tour looks to raise the awareness of Hydrogen as a viable and cleaner vehicle fuel. (Photo by Spencer Platt/Getty Images)

«Το υδρογόνο θα μπορούσε να αποτελέσει τμήμα της επιχειρηματικής στρατηγικής και μια ατμομηχανή της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης μέσα στην δεκαετία που διανύουμε, όπως και σημαντική κληρονομιά στις γενιές του 21ου αιώνα»

Περιοδικό The Futurist

 

Μπορεί να ανήκετε σ’ εκείνους τους ανθρώπους που νομίζουν ότι η ενέργεια του υδρογόνου είναι μια φαντασίωση κάποιων μελλοντολόγων ή κάποιων άλλων συγγραφέων επιστημονικής φαντασίας. Ή, στην καλύτερη περίπτωση, μπορεί να τη θεωρείτε ως μια πολλά υποσχόμενη μελλοντική τεχνολογία που, αν κάποτε εφαρμοστεί, αυτό θα γίνει στο μακρινό μέλλον. Εάν όντως σκέφτεστε μ’ αυτό τον τρόπο, ξανασκεφτείτε το σοβαρά. Σε μία ειδική έκδοση του περιοδικού Time με τίτλο Best Inventions 2006, (Οι Καλύτερες Εφευρέσεις του 2006), βραβεύτηκε ένα παιδικό αυτοκινητάκι, μεγέθους έξι ιντσών, που κινείται με υδρογόνο και βγήκε από ένα εργαστήριο της Σαγκάης! Η κατασκευή του βασίστηκε στην πλέον όλο και πιο γνωστή τεχνολογία του «Horizon Fuel Cell». Κινείται χρησιμοποιώντας απόσταγμα υδρογόνου, που αντλείται από μία κάνουλα με νερό, ενώ χρησιμοποιεί τη βάση υδρογόνου που τροφοδοτείται με ηλιακό ρεύμα. Όμως, τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο δεν είναι πλέον μόνο παιδικά παιχνίδια. Σήμερα υπάρχουν ήδη πάνω από 500 αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη μας, τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο κίνησης το υδρογόνο. Το πρωτότυπο όχημα της ΒΜW, που διαθέτει μηχανή εσωτερικής καύσης με υδρογόνο, έχει φτάσει στην ανώτερη ταχύτητα των 186 μιλιών την ώρα. Αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mazda, η Ford, η Honda και η GM, αναπτύσσουν αυτή τη στιγμή διάφορους κινητήρες που λειτουργούν με υδρογόνο. Ίσως το πιο εντυπωσιακό απ’ όλα είναι το γεγονός ότι η Honda φτιάχνει τώρα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων (zero-emission), τα οποία κινούνται με υδρογόνο που ο οδηγός τους μπορεί να αποθηκεύσει μέσα στο δικό του γκαράζ.

Anoigma craft-on-water_1570647i

Η Επανάσταση του Υδρογόνου

Έχουμε όλες τις ενδείξεις ότι η επανάσταση του υδρογόνου έχει ήδη ξεκινήσει. Αντί να περιμένουμε τα επόμενα πενήντα χρόνια, όπως προτείνουν κάποιοι δύσπιστοι κριτικοί, η μαζική παραγωγή των αυτοκινήτων με καύσιμο υδρογόνο, μπορεί να ξεκινήσει πολύ σύντομα. Βρισκόμαστε ήδη στη διασταύρωση όπου μια μεμονωμένη, γενναία απόφαση από μερικούς ηγέτες του κόσμου, θα μπορούσε να είναι αρχή μιας νέας εποχής της ανάπτυξης. Αυτή η απόφαση θα ήταν φυσικά ν’ αλλάξουμε και ν’ απεξαρτηθούμε απ’ τα ορυκτά καύσιμα που καταστρέφουν το περιβάλλον και να στραφούμε στο άφθονο, ανανεώσιμο και με καθαρή καύση (clean-burning) υδρογόνο. Αλλά, όπως πάντα στην ιστορία, όταν πρόκειται για μεγάλες αλλαγές, οι συντηρητικές απόψεις είναι απαισιόδοξες και πολλές φορές παρανοϊκές, αναφερόμενες στο κόστος ή την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας του υδρογόνου. Αν το υδρογόνο προωθήσει μια στρατηγική με την οποία ολόκληρη η οικονομία αρχίσει να βασίζεται στην καινούργια τεχνολογία, προβλέπεται τα πρώτα οικονομικά αυτοκίνητα, που θα κινούνται με καύσιμο υδρογόνο, να έρθουν στην παγκόσμια αγορά το 2010-2012 και το 2020, ή ακόμη νωρίτερα, να φθάσουν ν’ αποτελούν το 5% ολόκληρης αυτοκινητιστικής βιομηχανίας.

Ας δούμε όμως ποιες είναι οι βασικές παρανοήσεις και οι μύθοι σχετικά με αυτό το καθαρό καύσιμο, που βασίζεται στο νερό, δηλαδή το υδρογόνο:

2004-75611-hydrogen-filling-station-cep-berlin

Μύθος 1ος: Η Βιομηχανία του Υδρογόνου θα Πρέπει να Δημιουργηθεί από το Μηδέν

Η παραγωγή υδρογόνου είναι ήδη μια αρκετά μεγάλη, πλήρως αναπτυγμένη βιομηχανία, και η παγκόσμια βιομηχανία υδρογόνου παράγει ετησίως 50 εκατομμύρια μετρικούς τόνους (50 δισεκατομμύρια κιλά) υδρογόνου, που έχει αξία περίπου 150 δισεκατομμύρια δολάρια. Αν το δούμε με προοπτική, βλέπουμε ότι η σύγχρονη παγκόσμια απόδοση του καθαρού υδρογόνου έχει την ενεργειακή αναλογία των 1,2 δισεκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου ή, περίπου, το ένα τέταρτο των εισαγωγών πετρελαίου των ΗΠΑ. Η βιομηχανία του υδρογόνου αυξάνεται με ρυθμό 6% ετησίως, που σημαίνει ότι διπλασιάζεται κάθε 12 χρόνια. Όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς τα κίνητρα που θα μπορούσαν να δοθούν με τη γρήγορη αύξηση του στόλου των οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο στην εποχή πετρελαϊκής κρίσης και της ανάγκης για καινούργια καύσιμα. Εάν η βιομηχανία του υδρογόνου μπορεί και επεκτείνεται τόσο γρήγορα «πίσω από το ραντάρ», δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να αναπτυχθεί ακόμη πιο γρήγορα στο μέλλον, για να ικανοποιήσει τις ανάγκες αγοράς για ένα φθηνό, άφθονο και, το πιο σημαντικό απ όλα, φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.

ffc217_5844420d62a040aea7a81165e74e3748

Μύθος 2ος: Το Υδρογόνο Είναι Επικίνδυνο για Γενική Χρήση

Αυτός ο μύθος ξεκίνησε απ’ το γερμανικό αερόπλοιο με υδρογόνο, που είχε εκραγεί το 1937 στο Lakehurst του New Jersey. Πρόσφατα όμως αυτό το γεγονός έχει επανεξεταστεί από τον Addison Bain, έναν επιστήμονα της ΝΑΣΑ. Αυτός βρήκε ότι τελικά η αιτία της έκρηξης του αερόπλοιου δεν βρισκόταν στο υδρογόνο αλλά στο εξωτερικό ύφασμα του αερόστατου, που ήταν πολύ υψηλής ευφλεκτότητας. Για την ακρίβεια η βιομηχανία του υδρογόνου καταγράφει μια μεγάλη ασφάλεια στην ιστορία της, που διαρκεί μερικές δεκαετίες. Στην πραγματικότητα φορτία με υγροποιημένο υδρογόνο έχουν ήδη διασχίσει 33 δισεκατομμύρια μίλια μεταφοράς. Σ’ όλη αυτή τη διάρκεια δεν υπάρχει ούτε μια αναφορά απώλειας προϊόντος ή πυρκαγιάς. Η βενζίνη, που είναι το αυτοκινούμενο καύσιμο της επιλογής μας, είναι 22 φορές πιο εκρηκτική και έχει πολύ χειρότερη αναφορά στην ιστορία της, ως προς το κίνδυνο που μπορεί να προκαλέσει. Το υδρογόνο, παρόλο που είναι εύφλεκτο, γενικά πολύ πιο εύκολα μπορεί να διαχειριστεί από ό,τι τα καύσιμα των υδρογονανθράκων. Όταν αναφλέγει το υδρογόνο καίει με καθαρή φλόγα και μόνο το ένα δέκατο της αποτελείται από υδρογονανθρακικής προέλευσης καύση. Η ενέργεια που παράγεται μ’ αυτό τον τρόπο έχει τη τάση να διασκορπίζεται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι εκείνη που είναι αποτέλεσμα της καύσης βενζίνης ή διαφόρων ελαίων καύσης. Το συμπέρασμα είναι ότι οι επικριτές της ασφάλειας του υδρογόνου θα έπρεπε να αναστρέψουν τη «φωτιά» τους κατά της βενζίνης και να κάνουν εξέγερση υπέρ του υδρογόνου αποκλειστικά και μόνο επειδή είναι πιο ασφαλές!

hydrogen-economy-nanocomposite-breakthrough

Μύθος 3ος: Δεν Μπορεί να Γίνει Διανομή Υδρογόνου Μέσα από το Ήδη Υπάρχον Δίκτυο

Η μεταφορά του υδρογόνου, κάτι που οι κατήγοροί του αναφέρονται πολύ συχνά ως πρόβλημα, εύκολα γίνεται με σωλήνωση, δηλαδή με αντλίες και βαλβίδες. Άρα η δημιουργία κάποιου νέου δικτύου για τη μεταφορά του υδρογόνου δεν είναι απαραίτητη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ήδη υπάρχον. Κάποια υπάρχοντα συστήματα σωλήνων έχουν ήδη προδιαγραφές κατάλληλες για υδρογόνο. Οι άλλες μπορούν εύκολα να τροποποιηθούν με τις υπάρχουσες τεχνολογίες, με πρόσθεση πολυμερών στοιχείων –κάτι παρόμοιο με την διαδικασία που χρησιμοποιούταν για την ανακαίνιση των παλιών μεσαιωνικών βαρελιών. Η χρήση των υπαρχόντων συστημάτων αγωγών δεν απαιτεί κάποια παραπάνω φροντίδα ως προς την ασφάλεια. Άλλωστε, ήδη εμφανίζονται σταθμοί για ανεφοδιασμό με υδρογόνο στην Καλιφόρνια, στη Φλόριντα και στη Βρετανική Κολομβία. Σίγουρα θα ακολουθήσουν να εμφανίζονται και στις άλλες περιοχές.

images (1)

Μύθος 4ος: Δεν Υπάρχει Εφικτός Τρόπος για να Τρέχουν τα Αυτοκίνητα με Υδρογόνο

Οι κυψέλες καυσίμων (Fuel cells) του υδρογόνου χρησιμοποιούνται από το 1965 ως μέθοδος προώθησης για τα διαστημικά ταξίδια και για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν σε επιβατικό αυτοκίνητο του 1966, για την ακρίβεια σ’ ένα Electrovan του GM. Σήμερα, τα αυτοκίνητα με υδρογόνο περνάνε τα πιο αυστηρά τεστ και είναι πολύ προχωρημένης τεχνολογίας. Από τα μέσα του 2003 οι Αμερικάνοι αγρότες έχουν δεκάδες λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο, ενώ στους δρόμους κυκλοφορούν ήδη πάνω από 100 αυτοκίνητα και ο αριθμός αυτός συνέχεια αυξάνεται. Το υδρογόνο έχει περάσει τα τεστ για τις ανάγκες του στρατού, για τα οχήματα ξηράς και θάλασσας, και χρησιμοποιείται ως καύσιμο για τα υποβρύχια εδώ και χρόνια. Βαριά φορτηγά, που ξοδεύουν σχεδόν το μισό χρόνο της μηχανής τους άσκοπα επειδή δεν έχουν βοηθητική πηγή ενέργειας, επίσης αρχίζουν και χρησιμοποιούν υδρογόνο. Η FedEx και η UPS σχεδιάζουν σύντομα να ξεκινήσουν με φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο. Με τόση έρευνα διεθνώς και τόσο πολλές δοκιμασίες, η κάθε πετυχημένη εφαρμογή του υδρογόνου ωφελείται από τις προηγούμενες εμπειρίες. Με άλλα λόγια, η μαζική παραγωγή τέτοιων οχημάτων θα ρίξει και τις τιμές του υδρογόνου.

156878g-free_energy

Μύθος 5ος: Το Υδρογόνο Είναι Πολύ Ακριβό για να Μπορεί να Συναγωνιστεί με τη Βενζίνη

Παρά τις ολόκληρες δεκαετίες ευνοϊκής αμερικάνικης πολιτικής σχετικά με τη χρήση της βενζίνης, οι τεχνολογίες που βασίζονται στο υδρογόνο είναι πολύ κοντά στην βιωσιμότητα. Αν υπολογίσουμε το κόστος ζωής στις καταναλωτικές κοινωνίες σήμερα, βλέπουμε ότι το υδρογόνο αποτελεί μια επιθυμητή εναλλακτική λύση απέναντι στα ορυκτά καύσιμα. Ο παράγοντας που λέγεται Φαινόμενο του Θερμοκηπίου και η μόλυνση του περιβάλλοντος από τα καυσαέρια, καθιστούν το υδρογόνο υπερβολικά προτιμότερο από τη βενζίνη. Ακόμη και όταν το καύσιμο του υδρογόνου παράγεται από φυσικό αέριο, τα αυτοκίνητα εκπέμπουν μόνο το 30% διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κινούμενο με βενζίνη. Είναι σίγουρο ότι τη στιγμή της μελέτης πάνω στο θέμα της υιοθεσίας μιας νέας τεχνολογίας, το κόστος είναι ένας από τους πιο βασικούς παράγοντες για τους περισσότερους καταναλωτές. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι μικρές γεννήτρες υδρογόνου θα μπορούσαν να δημιουργηθούν και να τοποθετούνται σε ειδικούς σταθμούς, εξυπηρετώντας με αυτό τον τρόπο εκατοντάδες αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο αλλά χρησιμοποιώντας το φυσικό αέριο ως πρώτη ίλη με κόστος 6 δολάρια για ένα εκατομμύριο θερμικές μονάδες BTU. Αυτό θα προμήθευε το υδρογόνο στα αυτοκίνητα με τιμή 2.5 δολάρια ανά γαλόνι βενζίνης, λιγότερο δηλαδή από όσο πληρώνουμε σήμερα. Ακόμη περισσότερο, αν συνεχίσουν οι σύγχρονες τάσεις, οι μέρες των 2.5 δολαρίων το γαλόνι, θα ανήκουν οριστικά στο παρελθόν.

Free Energy Book Zografos Machine 1

Τα Πλεονεκτήματα και οι Στρατηγικές της Ανάπτυξης του Υδρογόνου

Όταν αυτοί οι μύθοι διαλύονται, μπορούμε να δούμε καθαρά τα πλεονεκτήματα της ενέργειας του υδρογόνου, όπως και τα οικονομικά οφέλη που υπόσχέται. «Το υδρογόνο θα μπορούσε να αποτελέσει τμήμα της επιχειρηματικής στρατηγικής και μια ατμομηχανή της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης μέσα στην δεκαετία που διανύουμε, όπως και σημαντική κληρονομιά στις γενιές του 21ου αιώνα», συμπέραναν στο άρθρο τους στο περιοδικό The Futurist το 2005, οι Julian Gresser και James Cusumano. Είναι πασίγνωστο ότι πάντα στις κρίσιμες ως προς την εξέλιξη στιγμές στην ιστορία, συγκεκριμένες βιομηχανίες έκαναν τεχνολογικές επαναστάσεις που αποτελούσαν το κλειδί για μια μετέπειτα ευρύτατη οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο. Τα γνωστά παραδείγματα της σύγκλισης των κρίσιμων τεχνολογιών και αστραπιαίας ανάπτυξης περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τα κανάλια και τους σιδηρόδρομους στην Αγγλία του 17ου και 18ου αιώνα. Κάτι, ακόμη πιο πρόσφατο, είναι η σύγκλιση του σκληρού δίσκου των υπολογιστών και των λογισμικών τους με την τεχνολογία του Internet στην Αμερική στα τέλη του 20ου αιώνα. Εξαιτίας των εκπληκτικών πλεονεκτημάτων που πραγματοποιήθηκαν μέσω της επιτυχίας της στρατηγικής των νέων τεχνολογιών και βιομηχανιών, οι κυβερνήσεις συνήθως έπαιξαν ένα κρίσιμο ρόλο στο να επιταχύνουν την ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών.

Η Καλιφόρνια ήδη πήρε τα ηνία της πρωτοπορίας στην υλοποίηση ενός «Hydrogen Highway Network Action Plan», για να κατασκευαστούν 150-200 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου, που θα βρίσκονται κάθε 20 μίλια ο ένας απ’ τον άλλο σ’ όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της Καλιφόρνιας. Παρομοίως η κυβέρνηση της πολιτείας της Φλόριντα ξεκίνησε ένα καινοτόμο πρόγραμμα που προωθεί το υδρογόνο ως ένα τμήμα στρατηγικής για την ανάπτυξη. Αντιλήφθηκαν επίσης ότι υπάρχει μια μεγάλη συμμαχία ανάμεσα σε ιδιωτικές εταιρίες, σε τοπικές κυβερνήσεις, πανεπιστήμια και περιβαλλοντολογικές ομάδες. Η Στρατηγική του Υδρογόνου της Φλόριντα αρχικά εστιάζεται στο καύσιμο του υδρογόνου (που είναι μια από τα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), στους αποθηκευτικούς χώρους υδρογόνου, όπως και στη βελτιστοποίηση του ενεργειακού συστήματος. Η στρατηγική αυτή προσφέρει επιστροφή των φόρων, επενδυτικά δάνεια, παρουσιάσεις των κινήτρων και της ασφάλειας της επένδυσης στην επιχείρηση αυτή. Η Ιαπωνία, η Γερμανία, ο Καναδάς και η Ισλανδία έχουν τα μεγαλύτερα προγράμματα υδρογόνου που είναι ήδη σε εξέλιξη. Οι ηγέτες αυτών των χωρών αντιλαμβάνονται ότι στη συνέχεια αυτής της ανεξαρτητοποίησης από τη βενζίνη, η γρήγορη ανάπτυξη της βιομηχανίας που βασίζεται στο υδρογόνο, θα επιταχύνει και τις καινοτομίες σε άλλα σχετικά τμήματα όπως βιοτεχνολογία, τα φωτοβολταϊκά συστήματα, στην ανάπτυξη των άκρως ελαφρών υλικών (ultra-light materials) όπως και νάνο-υλικών (nano-materials).

Εξαιτίας της έντονης ενεργειακής και κλιματολογικής κρίσης είναι απαραίτητη μια ευρεία πολιτική ομοφωνία σχετικά με τη στρατηγική της μετάβασης από τα ορυκτά καύσιμα στην οικονομία του υδρογόνου. Αυτή η στρατηγική θα εφαρμόζει ρυθμιστικές, οικονομικές και άλλες ως προς την αγορά προσανατολισμένες καινοτομίες, ενώ θα βασίζεται στις καλύτερες υπάρχουσες τεχνολογίες. Κάτω από την ηγεσία του National Hydrogen Task Force, οι πολιτικοί ηγέτες στην Αμερική και παντού θα έπρεπε να ενώσουν όλες τις επιστημονικές δυνάμεις της χώρας τους και να μαζέψουν τους ειδικούς πάνω στις τεχνολογίες υδρογόνου –μηχανικούς και εφευρέτες– μαζί με τους κορυφαίους περιβαλλοντολόγους, δικηγόρους, ειδικούς οικονομολόγους, και ειδικούς σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Η αποστολή τους θα έπρεπε να είναι η ανάπτυξη του SHARE: Strategic Hydrogen Alliance Reform and Enterprise Act (Στρατηγική της Μεταρρύθμισης και της Συμμαχίας Υδρογόνου και Επιχειρηματικής Δράσης), που θα δημιουργήσει ένα νομοθετημένο πλαίσιο εργασίας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης της οικονομίας του υδρογόνου με το βαθμό της επείγουσας ανάγκης, που συνοδεύουν μια χώρα που βιώνει πόλεμο ή φυσική καταστροφή.

hydrogen_infrastructure-820x469

Οι Φάσεις της Μετάβασης προς την Εποχή του Υδρογόνου

Οι βασικές φάσεις αυτού του σχεδίου μετάβασης προς την οικονομία του υδρογόνου είναι:
Φάση Α’ (2007-2010): Ανάπτυξη των υπαρχόντων τεχνολογιών και των δυνατοτήτων τους. Να επισπευσθούν οι έρευνες και η ανάπτυξη του υδρογόνου ως καύσιμο για σπίτια και επιχειρήσεις, ενώ τα αυτοκίνητα με υδρογόνο ήδη θα τρέχουν με μια τροποποιημένη μηχανή εσωτερικής καύσης κάτι που είναι και το πιο οικονομικό.

Φάση Β’ (2010-2015): Εισαγωγή πολλαπλών ειδών αυτοκινήτων που θα κινούνται με καύσιμο υδρογόνο, το οποίο θα παρασκευάζεται από το φυσικό αέριο ή με ηλεκτρόλυση από το νερό.

Φάση Γ’ (2015-2020): Εξαπλώνεται παντού, όλο και περισσότερο, η εμπορική χρήση των οχημάτων με κυψέλες καυσίμων που δουλεύουν με υδρογόνο, το οποίο και παράγεται από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως είναι η ηλιακή και (με ηλεκτρόλυση) από αιολική ενέργεια (σ.σ. ή με συσκευές όπως του Πέτρου Ζωγράφου).

Θα ξεκινούσαν επίσης μεγάλα έργα πάνω στις εθνικές υποδομές υδρογόνου, συμπεριλαμβάνοντας τις διευκολύνσεις της παραγωγής, αγωγούς και σταθμούς για τη προμήθεια των καυσίμων κατασκευασμένοι σε κεντρικές περιοχές. Ο τελικός στόχος, μέχρι το 2020, θα ήταν μια ευρύτατη και πλήρη μετάβαση στο καθαρό και «πράσινο» υδρογόνο παραγόμενο από τα μη ορυκτά καύσιμα, δηλαδή από τον αέρα, την ηλιακή ενέργεια και ίσως κι από βιολογικά συστήματα. Στόχος επίσης θα είναι οι ελάχιστες πωλήσεις του ενός εκατομμυρίου υδρογονοκίνητων οχημάτων το χρόνο, πράγμα που θα ισοδυναμεί με την εισχώρηση στην αγορά νέων αυτοκινήτων τάξεως των 6% ετησίως. Παράλληλα μ’ αυτό το επίτευγμα του υδρογόνου το σχέδιο θα απαιτούσε την εξέλιξη των αυτοκινητικών μηχανών που θα μπορούσαν να λειτουργούν με ένα μείγμα νέων τεχνολογιών: ανανεώσιμα καύσιμα, όπως είναι αιθανόλη ή βίο-ντίζελ και υδρογόνο, ενισχυμένο με ηλεκτρισμό.

1642383

Μια Ενέργεια Φιλική προς το Περιβάλλον

Το μονοπάτι προς το μέλλον του υδρογόνου είναι ήδη στρωμένο με τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες και υπάρχει υποστήριξη των κυβερνήσεων σε ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ιαπωνία. Όπως λένε και οι συγγραφείς του βιβλίου Freedom from MidEast Oil: «Το υδρογόνο γίνεται οικονομικός στρατηγικός οδηγός των ΗΠΑ και των πιο αναπτυγμένων χωρών του κόσμου, αλλά μπορεί να εξυπηρετήσει τις ίδιες ανάγκες και σε πολλές άλλες χώρες, πλούσιες και φτωχές».

Η οικονομία του υδρογόνου είναι η μόνη αξιόπιστη μακροπρόθεσμα λύση για την ενέργεια, που στην ενεργειακή και κλιματολογική κρίση αντιμετωπίζεται πολιτισμένα και φιλικά προς το περιβάλλον. Καμία άλλη γνωστή τεχνολογία δεν μπορεί να παράγει με ασφάλεια την καθαρή ενέργεια για την ενίσχυση του συστήματος της μεταφοράς, και άλλων υποδομών, έτσι ώστε να μπορέσει να διατηρηθεί ψηλά ο ρυθμός της παγκόσμιας ανάπτυξης. Μπορεί και να αυξήσει αυτά τα επίπεδα και να βοηθήσει στην ανάπτυξη του κόσμου των φτωχών. Αυτή η μεγάλη μεταβίβαση θα είναι ωφέλιμη και κερδοφόρα «για όλους που κρατάνε τα στοιχήματα».

Η επανάσταση του υδρογόνου είναι μια από τις μεγαλύτερες κληρονομιές που μπορεί η γενιά μας να αφήσει στα παιδιά της και στα δικά τους παιδιά.

Ο Horace Mann, ένας μεγάλος πρωτοπόρος του 19ου αιώνα, είχε πει, ως συνήγορος υπερασπιζόμενος τη δωρεάν δημόσια παιδεία: «Ντροπή σας αν πεθάνετε πριν κερδίσετε μια μεγάλη νίκη για ανθρωπότητα».

Όλοι εκείνοι που συμμετέχουν σ’ αυτή τη μεγάλη επιχείρηση που φροντίζει τη γέννηση της εποχής του υδρογόνου θα λάβουν μέρος σε μία από τις μεγαλύτερες νίκες της ανθρωπότητας: στη δημιουργία ενός ασφαλή, καθαρού και υποφερτού μέλλοντος!

hqdefault (1)

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

  • Καμία άλλη ενέργεια δεν είναι τόσο καθαρή, φιλική προς το περιβάλλον και τεχνολογικά εφικτή.
  • Το υδρογόνο δεν συνεισφέρει στην υπερθέρμανση του πλανήτη μας.
  • Ενώ το υδρογόνο είναι ακόμη ακριβό για να παραχθεί, όταν συνδυαστεί με fuelcell technology, είναι οικονομικά βιώσιμο ακόμη και με τιμές του πετρελαίου κοντά στα 60 δολάρια το βαρέλι.
  • Η οικονομία του υδρογόνου θα επιτρέψει στην Αμερική και στη Δύση γενικότερα να αποκτήσει μια ενεργειακή ελευθερία μεγάλης διάρκειας και ανεξαρτησία από τα εισαγόμενα πετρέλαια.
  • Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παρέχει τη κινητήρια δύναμη για οποιουσδήποτε μηχανισμούς, ακόμη και σε ακίνητες εφαρμογές (σπίτια και γραφεία) ή σε κινητές εφαρμογές (αυτοκίνητα και φορτηγά).
  • Μακροπρόθεσμα, το καύσιμο του υδρογόνου μπορεί να αντικαταστήσει τη μηχανή εσωτερικής καύσης για να οδηγήσει έτσι σε οικονομική αναγέννηση τις βιομηχανικές περιοχές.
  • Το υδρογόνο μπορεί να δημιουργηθεί από το φυσικό αέριο και τελικά από το νερό, μέσω ενός τοπικού, αποκεντρωμένου ενεργειακού συστήματος, αποκλείοντας το κόστος και το ρίσκο της διανομής καυσίμου, πράγμα που συνδέεται με τα ορυκτά καύσιμα και πυρηνική ενέργεια.
  • Τελικά, ως μια ανεξάντλητη πηγή καθαρής ενέργειας, το υδρογόνο θα εμπλουτίσει την ανθρώπινη υγεία, θα προστατέψει το περιβάλλον και θα αυξήσει την ενεργειακή ισότητα.

Πηγή: Freedom from Mid-East Oil, Jerry Brown (καθηγητής και ιδρυτής του Florida International University), Rinaldo Brutoco (ιδρυτής και πρόεδρος της World Business Academy), James Cusumano (πρώην διευθυντής της έρευνας και ανάπτυξης στην Exxon). Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο www.worldbusiness.org/freedom-from-mid-east-oil/

Μετάφραση-Απόδοση: Μίλιτσα Κοσάνοβιτς

ΒΙΒΛΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ



Advertisements